PRANA VISIONS


SZKOŁA TRENERÓW PRACY Z ODDECHEM



Szkoła adresowana jest do jest do wszystkich, którzy pragną podnieść jakość swojego życia, zarówno do osób zajmujących się lub planujących pracę związaną z szeroko rozumianym pomaganiem innym ludziom /np. pracowników socjalnych, pedagogów, lekarzy, terapeutów, wolontariuszy itp./ oraz do wszystkich, którzy są zainteresowani rozwojem osobistym, chcą zrozumieć swoją własną albo innych ludzi naturę i ludzki potencjał z szerszej perspektywy

Ukończenie szkoły daje możliwość rozwoju na wszystkich poziomach: fizycznym, umysłowym i duchowym co przenosi się na wszystkie aspekty naszego życia. To czas wielkiej transformacji, po skończeniu tej szkoły na pewno nie będziesz taki/a sam/a.

Jeżeli chcesz:


· wzbogacić swoją wiedzę i nauczyć się prostej, ale potężnej metody, której możesz używać w codziennym życiu oraz w pracy z klientami;

· zdobyć nowe wglądy i doświadczenia, nowe wsparcie i inspiracje dla siebie;

· poznać nowe otwarte na Innych osoby które być może wzbogaca Twoje życie…

Większość absolwentów zdobytą tu wiedzę z powodzeniem wykorzystuje w swoim codziennym życiu, odkrywając własną drogę i nadając jej kierunek, który umożliwia pełne wyrażanie swojego potencjału. Wnoszą nowe jakości do rodziny, w wykonywaną pracę, w związki; potrafią żyć przytomnie i przyjmować każde wydarzenie jako okazję do nauki i wzrostu.


PROGRAM


Program szkoły został tak skonstruowany, by umożliwić pracę osobistą, podróż w głąb siebie i równocześnie wyposażyć absolwentów w kompetencje do profesjonalnego prowadzenia sesji oddechowej i pracy z klientem.

Empiryczne podejście do realizacji programu szkoły umożliwia wszechstronne doświadczania siebie i osiąganie głębokiej samoświadomości. Jest to ważne zarówno dla osobistych wglądów i transformacji, jak i do pracy z przyszłym klientem. Zdobywamy umiejętności profesjonalnego i świadomego prowadzenia i wspierania klienta w jego osobistym procesie.

Korzystamy z wielu nowoczesnych i tradycyjnych metod pracy z oddechem, innych metod rozwoju osobistego i pracy z klientem. Nauczyciele szkoły to certyfikowani trenerzy/ nauczyciele pracy z oddechem, Ribertherzy i równocześnie profesjonalni terapeuci, trenerzy, nauczyciele innych metod terapeutycznej i rozwojowej pracy z klientem. Umożliwia to wszechstronne przygotowanie przyszłych absolwentów do samodzielnego prowadzenia sesji oddechowych oraz do działania w zakresie wsparcia i doradztwa rozwoju osobistego.

Częścią każdego semestru będzie:


· praca z oddechem w teorii i praktyce (w zakresie poszerzania kompetencji zawodowych oraz pogłębianie własnego rozwoju)

· nauka o uwarunkowaniach umysłu i podejmowanie kroków do uwolnienia siebie od ograniczania przez nawykowy umysł. Przekraczanie bram umysłu;

· wspólne Doświadczanie przyczyn problemów obecnych w życiu i transformowanie ich;

· nauka umiejętności łączenia się i korzystania z wewnętrznego źródła spokoju (medytacja, inne techniki oddechowe);

We wszystkich semestrach pracujemy nad odnajdywaniem głębokiego osobistego uzdrowienia, własnych zasobów, prawdy i inspiracji. Skupiamy się nad procesem transformowania własnych doświadczeń w użyteczną wiedzę i obecność w różnych sytuacjach życiowych.

Pracujemy także nad relacjami z innymi i nad tym jak sprawiać, aby nasze życie było pełne radości, satysfakcji, z perspektywy własnej siły, w harmonii, w interakcji i z głębokim szacunkiem do innych.

Oddech to potężne narzędzie. Nauczymy się jak wykorzystać je by się aktywizować i uspokajać/ relaksować. Poznamy sposoby pracy z oddechem pozwalające transformować nagromadzone emocje i traumatyczne przeżycia. Nauczymy się przy pomocy oddechu wprowadzać harmonię na poziomie ciała, umysłu i ducha.

PIERWSZY SEMESTR


Skupiamy się na związku ze sobą samym. Podstawowym zadaniem jest osiągnięcie większej klarowności na temat swoich ograniczeń i talentów oraz budowa zdrowego, wspierającego sposobu opieki nad sobą samym, budowanie zaufania do procesu życia i wiary w siebie. Budowanie swojej tożsamości, własnego wizerunku, zdrowej samooceny, samoakceptacji oraz rozwijanie szacunku do siebie.

Pracujemy z oddechem połączonym. Stajemy się świadomi naszych wzorców oddychania i tego jak możemy użyć tej świadomości i naszego oddechu, żeby lepiej wspierać samego siebie.

lektura: Wydech. Przegląd pracy z oddechem./ Gunnel Minett


DRUGI SEMESTER


Pracujemy nad związkami. Jesteśmy istotami społecznymi. Tworzymy relacje z innymi. Ważne jest zrozumienie odpowiedzialności i nad-odpowiedzialności oraz zależności i współzależności. Poznajemy reguły funkcjonowania związków w oparciu o terapią ustawień rodzinnych.

Skupiamy się nad:

· relacjami w rodzinie, przyjaźni, pracy, z partnerem,w interakcjach w grupie. Uczymy się tworzyć szczere związki

· poszerzaniem i pogłębianiem wiedzy o mechanizmach oddechowych oraz jak poród wpływa na nasze życie,

· rozpoznaniem reguł, zasad, praw, które nieświadomie rządzą naszymi związkami,

· nawiązywaniem kontaktu, budowanie więzi interpersonalnych, klarowność, wewnętrzna siła, ekspresja siebie w relacjach;

lektura: Karuzela bliskich więzi./ Harriet Lerner


TRZECI SEMESTER


Skupiamy się na pracy z klientami, etyce, empatii, dbaniu i odpowiedzialności.

Pracujemy w temacie:

·rola rebirthera/trenera pracy z oddechem. Zadania/wyzwania w profesjonalnych spotkaniach z klientami ; grupowe konsultacje i doradztwo w zakresie pracy z klientami.

· rozmawiamy o seksie, sile i pieniądzach.

· kontynuujemy pracę nad ekspresją siebie i nad związkami;

lektura: Etyka opieki./ Rita C. Manning

Etyka na nowe tysiąclecie./ Dalajlama

CZWARTY SEMESTR


Komunikacja bez przemocy. Realizujemy i pogłębiamy zagadnienia zapoczątkowane w trzech pierwszych semestrach. Ostatni semestr wprowadza "Komunikację bez przemocy" Marshala B. Rosenberga jako mądre i pomocne narzędzie w odniesieniu do siebie i innych, na gruncie prywatnym i profesjonalnym. Pracujemy w tematach:

· komunikacja, granice w relacjach z innymi, podejmowanie decyzji, dokonywanie wyborów,

· jak pozostać w swojej obecności, w radości bycia kreatywnym, wierząc w siebie, w innych, odnosząc się do otaczającego świata w coraz pełniejszej obecności.

lektura: Komunikacja bez przemocy./ Marshall Rosenberg




Dodatkowe lektury obowiązkowe do czytania przez wszystkie semestry:

Potęga teraźniejszości/ Eckhart Tolle

Oddycham, więc jestem. Poznaj swój oddech, a poznasz siebie/ Joy Manne

Informacje, zapisy:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Fanpage

Blog Rani